Jdi na obsah Jdi na menu
 


22. 10. 2012

Chcete jezdit na bezolovnatý benzín ? Víme jak na to !

Chcete aby váš starý motor mohl jezdit na bezolovnatý benzín ?

 

Chcete upravit váš motor tak aby mohl jezdit na  bezolovnatý benzín bez příměsí aditiv / opičích kapek apod. /? Váš motor je možné takto upravit jen nečekejte, že je to jednoduché a jde to udělat na koleni. Je k tomu potřeba několik zásahů do  motoru. První zásah se provádí na výfukových ventilech. Ventily se upraví na soustruhu tak aby bylo možno navařit vrstvu stelitu. Stelit je žáruvzdorná slitina  , která odolává hoření výfukových plynů a vysokým teplotám. Dále se upravuje ventilové sedlo tím ,že se celé obrobí a vloží se nové sedlo z žáruvzdorné a žáru pevné slitiny. Vkládání nového ventilového sedla se provádí v kapalném dusíku.

Doporučuji vyměnit všechny ventilová vodítka. Pro sportovní účely je vhodné bronzové. Pro běžný provoz  doporučuji použít litinové. Ventilová vodítka je vhodné vyměnit jak sací tak výfukové,  přeci jen zub času udělá své.

Takto upravený motor je možné provozovat na bezolovnatý benzin bez nutných přísad do paliva, tuto úpravu máme prakticky ověřenou v několika motorech / L/K 1927 ,LaSalle Cadillac 1927 Cadillac 1917 ,SKODA130 RS a mnoho dalších /

Úprava kterou popisuji není z nejlevnějších ,ale když zvážíte opakované seřizování motoru a karburátoru a komplikace s tím spojené, tak se to vyplatí. Hlavně benzín typu SPECIÁL už  pomalu končí.

Orientační cena úpravy jednoho sedla a ventilu včetně dvou ventilových vodítek je cca 1 000 Kč .

Hlava motoru typu Škoda 1000MB až 130 (litinové hlavy), PORSCHE, ostatní typy nutno konzultovat.

Pokud máte zájem o úpravu kontaktujte mě.