Jdi na obsah Jdi na menu
 


25. 8. 2007

Derivát motoru ŠKODA TURBO

Dobový článek :

 

Běžný motor Š130 RS je opatřen dvojitým karburátorem Weber 40 DOCE2 a turbodmychadlem KKK 26 přičemž systém pracuje v pořadí :

 

karburátor - turbodmychadlo - plnící potrubí - motor

 

Dosahované výkony :

 

128 kW / 174 k / při 7 000 ot/min

 

Se současnou technologii není problém dosáhnout podstatně větších výkonů a lepších parametrů ale, proč nepostavit skutečnou repliku popsaného zařízení. Vzhledem k tomu , že se dochovalo jen málo dokumentace a nebo nechce být zapůjčena nezbývá jiná cesta než dělat průkopníka .

 

Rád vám přiblížím všechna úskalí s tím spojená ! Jak budou postupovat práce na projektu tak budu informace publikovat.

 

Pokud se najdou nadšenci se zájmem o spolupráci tak jsem jedině pro napište.

 

Ještě zajímavý odkaz na výpočty pro realizaci :

http://www.not2fast.com/turbo/glossary/turbo_calc.shtml

Odkaz na praktickou realizaci jiných nadšenců :

http://skoda-virt.cz/cz/auta/emka/2339-vojtik-105- gt/

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=273

Možnosti způsobu zapojení :

karburátor  -  dmychalo  -  hlava motoru  / pozor hrozí nebezpečí výbuchu dmychadla /

dmychadlo – karburátor – hlava motoru

dmychadlo – mezi chladič – karburátor – hlava motoru

dmychadlo – mezi chladič – vstřikovací lišta – hlava motoru

existuje mnoho možností a názorů

 

Trocha reality :

 

  1. Použitý karburátor / WEBER nebo JIKOV /

     

  2. Použité dmychadlo / TB 0381 / Volvo 16 v 2xDOHC

     

  3. Použitý motor / ŠKODA FELICIA 1.3 /

Pro instalaci vlastního dmychadla je nutno vyrobit spojovací přírubu od výfukového potrubí a na opačné straně přírubu dmychadla. Spojovací díl je poměrně krátký cca 80 mm vše je vyrobeno ze svařitelného materiálu.


1. Připravena kompletní hlava motoru / 8 kanal /

2. Připraveno dmychadlo

3. Dokončuje se karburátor

4. Probíhá výroba přírub a potrubí pro spojení v celek

Aktualní fota stavu a průběhu prací přidám do příslušné rubriky co nejdříve.


 

Vzhledem k nedostatku času projek zatím pozastaven tak až bude vice zima .

Rád uvítám vaše názory a příspěvky


 

Zdraví Stepan

 

 

 

Náhledy fotografií ze složky ŠKODA TURBO

Komentáře

Přehled komentářů

drobné rady

mecsoun, 15. 11. 2008 0:57

Zprvu bych chtěl poradit s celým systémem, protože už nějaké ty zkušenosti mám. Neboj se karburátoru před turbem, protože rychlost hoření paliva je menší jak rychlost proudění směsi přes turbo. Takže je vyloučeno, že by došlo k výbuchu paliva v turbu. Dále karburátor je asi ten nejsnažší způsob, protože různýma tryskama a vzdušníkama dokážeš naladit směs v celém rozsahu pracovních otáček motoru. Se stříkačkou je to o mapách v řídící jednotce a to je fakt mrsk pro začínajícího. Potom pozor na kompresní poměr motoru čím nižší tím lepší. Turbo motory mají kolem 8,5:1, ale to mají škodovky běžně. 120 LS, 130 a 136 mají kolem 9,5:1. Z toho vyplývá ,že musí jít komprese ještě níže. Doporučuji tedy jak bylo u Salamanderu 6,5:1 to by mělo stačit docílíš toho tím, že vyrobíš silnější těsnění pod hlavu. V žádném případě ne dvě na sebe to mám odzkoušený. Takže sehnat měděný plech a vysekat z něj nové těsnění. Dále musíš zabezpečit chlazení oleje. Olejový chladič dostatečně velký třeba i dva ze škodovky ze sebe. Pozor u škůdky je problém s tím, že když máš zapojený chladič oleje tak jde část oleje skrz chladič nefiltrovaná a část skrz filtr. Doporočuji častější výměnu oleje. Mazání turba také solidním potrubím nebo hadicemí. Používám k tomu měděné trubky z plynového vedení u LPG jsou tvárné a dají se sehnat k tomu protikusy k napojení. Jinak ale nevím jak to tvoje turbo je velké já používal Garettt z octavia TDI 66 kW a to motor ze š100 oddělalo a favorit 135 oddělal turbo. Sehnal jsem K26 a zatím není moc čas s tím pracovat. Také čekám na teplejší počasí. V současné době je turbo přidělané, jen předělat držák karburátoru a navést do sání. Kdyby jsi chtěl obrázky jak to vypadá našel jsem něco tady http://www.lamo.sk/?o=galeria já sám to pořádně nefotil. Tak to nemá cenu posílat. Kdyby jsi měl dottazy rád ti poradím také se mi hodí nějaké poznatky.

salamandr

pustys, 28. 9. 2008 20:47

zdravím mám v plánu postavit repliku škody salamandr rapida už mám, příští mněsíc by se mněla dělat karosářská. No atak bych vás chtěl poprosit jestli nemáte foto toho motoru ze salamanndru mněl by tam být co vím 130 motor turbo 26kkk a vebry 40ky no mnělo by to mít těch 177HP a chci postavit jetě z 1500 záložní ale nevím jestli to vydrží tlakově ten motor? tak jasetli s tím máte skušenosti tak dejte info pustys@email.cz díky

Informace

Admin, 30. 7. 2008 17:21

Mam jeden pripravenej komplet pro dalsi testy
motor favorit
dmycdlo gerret a kompletni upravenou ridici jednotku

Tak pokud mate nejaky zajem o spolupraci budu jednine rad jinak cely komplet je k mani
Zdravi Ad

Zdravim

Ironmannn, 30. 7. 2008 14:20

chtel by sem realizovat tuhle myšlenku.. bud na motor z favoritu 136

Turbicko

Tom, 11. 6. 2008 15:33

Ahoj. Prave se pripravuju na podobny kousek, ale s motorem triumph tr6 (6valcu/2.5l) v konfiguraci blow-thru(tlaci se pres karburatory) s upravenymi karburatory Stromberg CD-175. Cetl jsem tady upozorneni na nebezpeci draw-thru systemu co chces pouzit. Vubec bych se toho nebal - je to vubec nejstarsi pouzivany system pri preplnovani turbodmychadlem. Ma pouze nekolik nevyhod jako treba problematicke spousteni studeneho motoru, nemoznost pouziti mezichladice, potrebuje vykonejsi kompresor.... Nejake nebezpeci vybuchu...blbost...V teto konfiguraci se pouzivaji masove turba treba u prestaveb vw brouku a ze jim to lita ( ze dvou vzduchem chlazenych litru 400 bhp ;-)
Jakym zpusobem budes resit vyber turbodmychadla? Ja jsem puvodne chtel jit cestou nejake repase IHI RHx 5x,ale bohuzel jsem nebyl schopen sehnat mapy IHI kompresoru tak nakonec asi pujdu cestou noveho Garrett GT2860R.
Tomas

TURBO 1.3

ADMIN, 17. 12. 2007 8:18

Tak problem s elektronikou neni jen je potreba upravit nejake hodnoty jednotky. Je to ji vyreseny problem.

dotaz

Dan, 16. 12. 2007 21:28

Mam ve favu 1,3MPi kdyz bych tam udelal turbo tak se domnivam ze nastanou problemy s nastavovanim ridici jednotky, je to tak ze?

Turbo

ADMIN, 10. 10. 2007 20:32

Ahoj Pepino vim o problemu co tady pises ale, nebranim se spolupraci a tvim zkusenostem budu jedine rad vice hlav vice ví a muzeme neco podniknou spolecne uz tady komunikuji s Jirkou Stouracem
TOM

upozorneni

pepino.rs@seznam.cz, 10. 10. 2007 16:47

Jen chci upozornit na použití karburátoru před turbem, neb do horkeho turba jde vybusna smes a hrozi detoce jiz v turbu. Pri přeplňování karb. motorů se používají přetlakové karb. a ne podtlakové karb. jako u atmosférických motoru, je to zajímavá myšlenka, ale chce to trochu nastudovat teorii. Když budete chtit vědět víc pošlete mi mail..

Turbo

ADMIN, 9. 10. 2007 19:14

Take pripravuji tuo variantu se vstrikovanim rad budu spolupracovat vice hlav vice ví jak jinak.
Písněte na mail berny.s@seznam.cz
TOM

turbo

Jiří Štourač, 9. 10. 2007 11:34

Dobrý den, taky uvažuji o stavbě motoru škoda s turbem ale chci to dělat z motoru 1,4 fabie a dát to do favorita a asi budu mít pár problému s předstihem a naladěním některých věci tak bych byl rád za nějaké rady a případnou spolupráci. byl byste ochotný? díky