Opravy hlav motorů svařováním
Opravujeme prasklé a poškozené hlavy motorů za pomoci svařování s následnou opravou dosedacích ploch ventilů a ostatních poškozených částí.
Každou hlavu po dodání nejdříve prohlédneme a zjistíme stav poškození, pokud se již hlava opravovala je pak bez záruky jak oprava dopadne. Pro kontrolu trhlin používáme různé technology od ultrazvuku a až po rentgen. Nejčastěji se používá náš přístroj USM35 https://www.skodamotor.cz/clanky/strojni-a-merici-vybaveni-dilny/merici-technika/ultrazvukovy-defektoskop-usm-35.html Samozřejmě nejrychlejší je zkouška kapilární metodou, ale má to své limity.
Revizní nález, řekne rozsah opravy a použité technologie, proto vám cenu nejsme schopni sdělit po telefonu.
Pro další práci pak provádíme spektrální analýzu materiálu, abychom zvolili vhodný navařovací materiál a to pro vlastní praskliny a místa kde dosedají ventily tedy sedla ventilů.
Vlastní svařování a tepelné zpracování trvá několik dnů. Pak se hlava o tryská a zkontroluje v místech svárů. Po dokončení všech operací po svařování se přikročí k opravě svařovaných míst, ano máte pravdu svár se nemá opracovávat, jak říká pravidlo. Ale v našem případě to jinak nejde. Technologie navařování je benevolentnější.
Příslušné plochy se tedy opracují a vždy po každé technologické operaci kontrolují.
Tento článek není návod , ale jen popis toho co a jak se dělá, rádi vám pomůžeme, třeba jen konzultací s vaší opravou
Navařené plochy sedel ventilů, a okolí
Obrábění dosedacích ploch ventilů