Jdi na obsah Jdi na menu
 


Walter letecké motory

walter-minor.jpg

V současné době se zabýváme komplexní renovací motoru Walter Minor 4-III a Walter NZ-60. Připravujeme výrobou náhradních dílů pro tyto typ motoru.

Proto vám přinášíme malé nahlédnutí na komplexní opravu motorů a to v několika samostatných článcích o obou typech motorů, které opravujeme.

Krátká historie značky:

Firma WALTER uvedla na trh v roce 1932 první invertní čtyřválec Junior 4 (105 k) vlastní konstrukce a v roce 1935 uvedla na trh motor Minor4-I (85 k), který je z  motorů ( koncept řadového, invertního, vzduchem chlazeného zážehového motoru s vrtáním válce 105mm a zdvihem 115mm).V roce 1946 byly zakončeny úspěchem zkoušky nové verze motoru Walter Minor 4-III (105k) prvního nového motoru po 2.světové válce. V letech 1946 až 1960 jich bylo vyrobeno 3,092 kusů. Silnějších šestiválcových motorů Minor 6-III (160 k) bylo v letech 1947 až 1963 vyrobeno více než 1,500 kusů

Čtyřválce byly používány v jednomotorovém letadle L-40 Meta Sokol, nebo v dvoumotorovém Ae-145, šestiválce pak v malém dopravním letadle L-200 Morava. Do roku 1964 bylo v Motorletu vyrobeno celkem 1,143 těchto motorů. Od roku 1964 byla výroba pístových motorů rozhodnutím nadřízených orgánů převedena do podniku Avia v Praze 9 –Letňanech.

Povídání o opravě motorů bychom naše čtenáře rádi upozornili, že motory, které budeme opravovat a opravy publikovat, jsou provozován ve sportovním létajícím zařízení (SLZ), a tudíž sledované postupy nemusí, vždy odpovídat činnostem na motoru provozovaném v letounu podle požadavků ÚCL

 

 

Rubriky

Walter NZ-60

Příspěvků: 4

Walter Minor

Příspěvků: 2