Jdi na obsah Jdi na menu
 


30. 3. 2023

Vahadla

Vahadla 

Výroba nových vahadel, proč ? Jelikož původní jsou poškozená a nelze je opravit, tak aby bylo možné je bezpečně provozovat na leteckém motoru.
 
Přináším zde, stručný popis co předcházelo výrobě.  Vzhledem k tomu, že se jedná o historický letecký motor, k němuž se nedochovala, kompletní technická dokumentace na tož dokumentace výkresů pro jednotlivé díly. Bylo tedy nutné, zpětným způsobem připravit technickou a výrobní dokumentaci, odborně se tomu říká, reverzní inženýring.
 
Každá vyráběná součástka, vyžaduje ne jen výrobní prostředky, tedy nástroje pro některé složité tvary, ale především přípravky. Tyto všechny věci je tedy nutné nejdříve vyrobit a otestovat, než dojde k vlastní výrobě. Díky 3D modelům a simulacím, jsme schopni věci ne jen navrhnout ale zkontrolovat, případě vytisknout na 3D tiskárně. 
Při výrobě nových vahadel, se všechny popisované technologie.
Tvorba 3D modelu a následně výkresová dokumentace. 3D tisk modelů pro kontrolu tvaru. Následné Řezání tvaru na drátovce jako prvotní polotovar k dalšímu obrábění. Řešení upínacích přípravku pro obrobení, některých tvaru vztažených k rotační ose vahadla, střed otáčení v ložisku. Návrh nástrojů a postupů při obrábění ostatních tvarů a ploch. 
První výrobní série několika kusů se dala tepelně zpracovat a následně se vyhodnocovala pevnostní a dynamický charakteristika vyrobené součástky. Přesto, že na začátku byla zkontrolována jakost materiálu optickým emisním spektrometrem.  Tyto zkoušky jsou nezbytně nutné s ohledem na bezpečnost provozu.
 
V galerii najdete základní obrázky vyráběných dílů a především originálních dílů a následně vzorky a testy popsané v předchozím textu.
 

Náhledy fotografií ze složky Vahadla