JIKOV 32 BS
Historie karburátoru Jikov 32BS
V době po druhé světové válce byly ve většině Československých vozů používány karburátory horizontální a vertikální vyráběné v licenci Solex, které později vystřídány karburátory Jikov řady 26-30 POH respektive 26-30 POV. Uvedené karburátory, nepočítaje sytič, byly vybaveny jen samotnou hlavní dávkovací soustavou, která bez pomoci dalších přídavných dávkovacích zařízení a bez akcelerační pumpičky sama zajištovala požadované jízdní vlastnosti příslušných motorových vozidel. To svědčí o tom, že hlavní dávkovací soustava sama může zajistit univerzálnost použití. Nutno podotknout, že již tehdy byly u nás vyráběny i spádové karburátory vybavené dávkovacím zařízením na stejné úrovni jako karburátory typu 32BS, vyvinuté primárně pro vozy Škoda 1000MB a následně montované do vozů Škoda 100 a 110.
Karburátor typ Jikov 32BS je příkladem uplatnění velmi rozšířené klasické dávkovací soustavy, která vznikla odbočením volnoběžného okruhu z emulzní šachty hlavního dávkovacího systému.
Takové propojení obou uvedených soustav vytváří mezi nimi těsnou funkční vazbu. Jelikož v této soustavě oba sdružené okruhy jsou napájeny přes hlavní trysku, je takový způsob dávkování paliva označován jako systém ´´ Monojet ´´